Protestantse Gemeente Tubbergen

Protestantse Kerk in Nederland

De protestantse gemeente in Tubbergen maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland. Dit kerkgenootschap is op 1 mei 2004 ontstaan uit de Nederlandse Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch-Lutherse Kerk in het Koninkrijk der Nederlanden. Ook de Waalse kerk maakt onderdeel uit van de Protestantse Kerk. De Protestantse Kerk in Nederland is lid van de Wereldraad van Kerken (World Council of Churches) (WCC) en is aangesloten bij de Conferentie van Europese Kerken.

Het bestuur – de kerkenraad

Iedere gemeente kent een kerkenraad. In de kerkenraad zitten mensen met verschillende taken. Er wordt een onderscheid gemaakt per gemeente tussen ouderlingen, diakenen en predikanten. Ieder ambt kent zijn eigen expertise, maar in gezamenlijkheid geeft de kerkenraad leiding aan de opbouw van de gemeente in de wereld. Het wil dus niet zeggen dat al het werk in de gemeente alleen door de kerkernaad gedaan moet worden. Iedereen kan met de gegeven talenten bijdragen aan het gemeentewerk. Naast de kerkenraad zijn er dan ook verschillende groepen actief.

Predikant en kerkelijk werker

Ds. Esther Scheer-Weijenberg is als predikant aan onze gemeente verbonden. Voor contact kun je mailen naar: predikant@kerktubbergen.nl. Vanwege de parttime aanstelling (0,7 fte) is vrijdag haar vrije dag. Op deze dag is zij niet beschikbaar. Bij een situatie van overlijden mag uiteraard altijd contact worden opgenomen. Daarnaast is ds. Joke Berkhout in dienst van de gemeente voor met name het ouderenbezoekwerk.

Locaties

Het kerkgebouw en het bijbehorende zalencentrum vind je in Tubbergen aan de Hattinkstraat 2/4 (7651 CL Tubbergen). Hier is iedere zondag dienst om 10.00 uur of 10.30 uur.

Verder is er tien keer per jaar een kerkdienst in het Dorpshuis van Bruinehaar. Deze dienst begint om 9.00 uur. Het adres is: Gravenlandweg 18, 7675 TC Bruinehaar

Vragen over de Protestantse Gemeente

Wil je meer weten over de kerkelijke gemeente en kun je het antwoord niet op de website vinden? Neem gerust contact op met Jutta Spijkers via info@kerktubbergen.nl (Voor vragen over zalenverhuur verwijzen we graag naar: https://www.dedelletubbergen.nl/contact )