Jeugd en Jongeren

Kinderen en jongeren nemen een belangrijke plaats in binnen de gemeente. We hebben voor hen dan ook een eigen programma met activiteiten om vertrouwd te raken met de Bijbelverhalen en het kerkelijk leven. En natuurlijk kan dat alleen in een goede, veilige en gezellige sfeer.

Activiteitenprogramma – ‘On track’

We hebben onze jongeren gevraagd hoe zij het programma het liefste ingevuld zouden hebben. Daarbij kwam heel duidelijk naar voren dat vooral een activiteit waarbij met elkaar iets ondernomen wordt, de voorkeur heeft. Met ‘On track’ plannen we een paar keer per jaar een leuke activiteit voor een bepaalde leeftijdsgroep. Een keertje naar de ijsbaan, een escaperoom of ….? Er kan van alles!

Tijdens de kerkdienst – ‘Op stap!’

Iedere zondag is er iemand aanwezig om de kinderen van 0-12 jaar op te vangen. Voor allerkleinsten is dit gedurende de gehele dienst, voor de kinderen in de basisschoolleeftijd is er ‘Op stap’. We gaan er tijdens de dienst even tussenuit om met een Bijbelverhaal aan de slag te gaan. Zo zijn we gedurende het jaar onderweg langs verschillende verhalen uit de Bijbel.

Dan komen we allemaal! – ‘Kerk op z’n kop’ en ‘De Verdieping’

Een keer per maand is er een ‘Dan-komen-we-allemaal’- zondag. In de regel is dit de eerste zondag van de maand, maar vanwege de vakantie kan dit soms wat afwijken. Op deze zondag is er crèche en hebben we voor de kinderen van de basisschool ‘Kerk op z’n kop’. Een uur lang gaan we op een leuke en leerzame manier met een thema aan de slag. Iedereen is welkom!

Op deze zondag is er ook ‘De Verdieping’ voor jongeren van 12 – 18 jaar. Op de eerste verdieping van De Delle is er gelegenheid elkaar te ontmoeten en gaan we de diepte in met een gesprek over een onderwerp.