Over Ons

De Protestantse Gemeente Tubbergen is een actieve en betrokken gemeente. Hoewel de protestanten in Tubbergen van oudsher een kleine minderheid zijn in een overwegend rooms-katholieke omgeving, zijn de protestantse kerk en het bijbehorende zalencentrum De Delle, van onmisbare waarde voor het dorp en de gemeente Tubbergen.

Gastvrijheid vinden wij belangrijk. Daarom wordt er onderdak geboden aan verschillende organisaties en verenigingen. Maar ook onder het dak van het kerkelijk leven is er ruimte voor diversiteit in achtergrond en overtuiging. Weet dat je welkom bent!

De protestantse gemeente heeft ongeveer 1000 leden, die verspreid wonen over het gehele grondgebied van de burgerlijke gemeente Tubbergen (m.u.v. een deel van Reutum) en het gebied rond Bruinehaar (burgerlijke gemeente Twenterand). De uitgestrektheid brengt met zich mee dat de gemeenteleden elkaar niet dagelijks tegenkomen. De kerkdiensten vormen dan ook een belangrijk moment van ontmoeting, maar ook bij de verschillende activiteiten komen we elkaar tegen.

Hoewel de gemeente een inspirerende geschiedenis kent, vinden we het ook belangrijk om vooruit te kijken en na te denken over de kerk van de toekomst. Binnenkort wordt er gestart met het proces voor een nieuw beleidsplan. Daarin wordt verwoord wie we zijn, wat we belangrijk vinden en hoe we naar de toekomst kijken.

Open

Verbonden